2010.11.25.
13:08

Írta: mihalytoth

Megalkottuk: a tökéletes bevásárlóközponti weboldal

Az előző postban leírtam, hogy milyen hibákat látok a bevásárlóközpontok weboldalán. A cikk végét egy ígérettel zártam: megmutatjuk milyen a jó bevásárlóközponti weboldal.

Több kutatást is felhasználtunk a vázlat elkészítéséhez, így nyugodtan állíthatom, hogy a funkcionalitás és a felhasználói élmény volt a megoldás központjában. A vázlat meggyőződésünk szerint néhány nap alatt bármely bevásárlóközpont számára alkalmazható, és néhány hónapon belül jelentős kereskedelmi eredményt hozhat.

Az általunk javasolt oldal ugyanis egy régi, de eddig ilyen területen nem látott trükköt alkalmaz, ami azonnal mérhetővé teszi az oldal működését.

Lássuk a medvét...

 

 

Mit vár a weboldal látogatója az oldaltól?

1. Legyen könnyen áttekinthető, a szükséges és elégséges információ azonnal a képernyőn (1024x768)
2. Az oldal logikusan működjön (gombok, linkek, hierarchia)
3. Gyorsan töltsön be, ne legyenek zavaró elemek (flash animáció, villogó izék, stb.)

Mit keres a látogató az oldalon?

1. Nyitvatartás, megközelítés, parkolás
2. Konkrét üzlet vagy márka (van-e?, hol van?)
3. Esemény (hirdetésben látta/hallotta most keresi a részleteket)

Mi a célunk az oldallal?

1. Kiszolgálni a látogatók információ-igényét.
2. Eladást generálni az üzleteknek.
3. A látogatókat bevinni a központba (események).

Nyitóoldal javaslatunk:

Az oldal elosztása szerint balra rögtön ott az üzlet és a márka kereső, de kapott helyet a szabadszavas kereső is, hiszen sokan inkább begépelik és ütnek egy ENTERt. A kereső alatt az aktuális események időrendben (napló nézet).

A jobb oldali részben a lap tetején integrált menüsor. A legelső gomb minden technikai információ felé indít el, a második az üzlet/márka listázásba visz, a harmadik a segítségkérő webes információs szolgáltatásba visz, a negyedik pedig az eddig sehol nem látott vásárlólistába, ami az eladási eszközünk lesz.

A tartalmi részben a felső panelen az üzletek aktuális akciós ajánlatait látjuk (3-4-et), alatta a központ híreit. A "További..."-ra kattintva megnyílik a blogszerűen kialakítot aloldal. Ez pedig három téma között enged váltani: események / üzletek ajánlatai / hírek:

A váltás lehetősége a jobb oldalon megtalálható a címsorral egy szintben, így nem veszik el. Az AKTUÁLIS listát mutatjuk, azaz nem a Hellén időkig visszamenőleg minden eseményt/hírt/ajánlatot, hanem a dátumhoz közel esőket. A lista alján kapott helyet a naptár, amivel az időbeli görgetést és áttekintést segítjük. Itt van értelme a hírlevél feliratkozásnak, hiszen azért iratkozom fel, hogy ezekről időben infot kapjak.

Aki egy üzlet ajánlatára akár a főoldalon, akár a fenti oldalon rákkatint, az eljut az adott üzlet oldalára:

Itt az üzlet adatait tartalmazó doboz tetején talál egy "Akciók" fület, hogy megnézhesse, az adott üzletnek milyen akciós ajánlata van, így válthat az üzlet alapinformációi és az üzlet akciós ajánlatai között:

A fontos újdonság (?), hogy megjelenik egy "Hozzáadás a vásárlólistához" gomb, amivel az adott akciót egy virtuális vásárlólistához hozzáadhatja. Erre a listára akármennyi ilyen akciós ajánlatot összegyűjthet. Ezt segíti az is, hogy a képernyő alján további üzleteket ajánl a gép, így a látogatót az érdeklődésének megfelelő újabb lehetőségekkel látjuk el.

A vásárlólistán összegyűjtött akciókat pedig ...

Kinyomtathatja, elküldheti e-mailben saját magának vagy megoszthatja az általa használt közösségi portálokon (facebook, iwiw, twitter, tumblr, stb.). Ez a lista ekkor kilép az oldal keretei közül, és önálló értékesítési erőként lép fel, a látogatót vevővé konvertálva. Számos lehetőség nyílik ezzel az eszközzel, aminel csak az üzletek vagy a központ marketingjének fantáziája szab határt.

A közösségi média kommunikáció alaptörvénye a nyitottság és a problémamegoldás azonnalisága. Ezt a célt szolgálja a "Segítségkérés" opció is, amely egy gyorsan reagáló szolgáltatás - kezelheti szervezetileg az információs pultban ülő személy, de a témakörnek megfelelően az illetékes kolléga is:

Van egy sor olyan példa, ami bebizonyítja, hogy azok a cégek, amelyek nyíltan felvállalják, hogy kezeleik a feléjük érkező problémákat, sokkal nagyobb vevői bizalmat élveznek. Csak egy példa a sok közül: Egy vevő megkérdezi, hogy nem vették vissza a hibás terméket az X boltban, mit tegyen. Ez a probléma többeknek is gondot okoz. Ha itt egy világos, és egyszerű választ kap rá az első ember, akkor azzal ezrek problémája is megoldódik. A központ üzenete pedig: "Nem rejtjük suba alá a problémákat, tudjuk, hogy előfordulnak, de minden erőnkkel azon vagyunk, hogy megoldjuk őket." Ez még a negatív PR-t is pozitívvá változtatja.

A szokásos funkciók tételes felsorolását mellőzöm, inkább kiemelem az egyes oldalakon a szokásostól eltérő működést:

Üzletek listája A-Z és Márkák listája A-Z:

Az eltérés az átlagtól, hogy itt is a címsor mellett váltható az üzlet/márka, és az ABC betűjelek mellett is lehet ugrani az oldalon belül. Nagyban megkönnyíti az oldal használatát.

Információs oldal:

A látogató mindent egy helyen talál, az információk (számára) fontossági sorrendjében. Teljes mértékben javasolt ennek az oldalnak egy okostelefonra átírt változatát is elkészíteni, hogy aki az utcán/autóban "épp csak ránéz" az oldalra, hogy hogyan menjen, annak is könnyen elérhető legyen.

Összegzés

A fentiek meggyőződésünk szerint egy olyan bevásárlóközponti oldal szerkezetét/vázlatát mutatják, amelyik foglalkozik azzal, hogy a vevői a számukra szükséges információkat megkapják, és hogy a bérlői felé a látogatókat mérhető módon elindítsuk.

Hagyjuk az öntömjénező sallangot és a villódzó reklámokat - ma már senkit nem nyűgöz le, csak egyfajta webgrafikus/marektinges művészi önkielégítésre jók.

A közösségi médiakommunikációt pedig kezdjük értékes tartalommal, és ne csupán a facebook teleszemetelésével vagy egy bazi felesleges "lájk" gombbal.

Versenyfelhívás!

A bevásárlóközpontok vezetőinek szóló felhívásunk: aki hamarabb alakítja át értelmesen az oldalát, annak odaadjuk a "Vevőbarát Bevásárlóközpont Honlap" címet.

Azonban hogy legyen tétje is, annak a központnak, amelyik 2011 március idusán még mindig a tökéletesen értelmetlen weboldalát üzemelteti, az könyörtelenül megkapja a közönségszavazáson a "Förtelmesen Ostoba Sületlenség" (röviden: FOS) díjat a weboldaláért.

Jó böngészést kívánunk, a szó ismét a stúdióé!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: weboldal javaslat bevásárlóközpont marekting

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr242472454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása