2010.11.24.
10:22

Írta: mihalytoth

Bevásárlóközpont weboldalak - web 0.0

 Mit várunk egy bevásárlóközpont weboldalától? Én ezt:

1. Egy üzletet vagy márkát keresek, tehát gyorsan legyen lehetőségem megtalálni azt.
2. Kíváncsi vagyok egy konkrét eseményre mostanában, hogy mikor van.
3. Hogyan lehet megközelíteni, parkolni (mennyibe kerül), mikortól-meddig van nyitva, stb.

És végül: az oldal legyen könnyen letölthető, mert momentán pont mobilnetről nézem.

Nézzük, hogy a bevásárlóközpontok weboldala ennek hogyan felel meg...

WestEnd: bazi nagy főkép, flash a navigáció, ami mondjuk meg sem jelenik egyes böngészőkben (pl. Apple-Safari, Firefox+AdBlock) Nem értem, hogy minek duplasoros a menüsor felül. Túl sok a választási lehetőség. A főanimációban megjelenő óriás képek és számszaki adatok engem, mint vásárlót teljesen hidegen hagynak. Kit érdekel, hogy hány vásárló? Engem az üzlet érdekel, amit keresek. A nagy animáció miatt az átlagos monitorom legalján van a kereső, amivel üzletnévre kereshetek, meg profilra. Ha el nem ment a kedvem ettől az óriás-flesses-öntömjénezéstől.

 

Az ALLEE weboldalának szerkezetét mintha már láttam volna... A jobb oldali gombócok itt is a navigációs pontok, bár itt nincs annyi sallang. A fő üzenetként megjelenő flash banner bár jókora, de a tőle balra elrakott üzletkereső jobb választás, mint a WestEndnél agyonnyomott változat. Az átlagos képernyőmön még belefér a képernyő alján az üzletek aktuális akciói, talán bölcsebb lenne a teljesen felesleges márka-logo sort és ezt megcserélni, mert a logokra kevésbé gerjedek, mint az ajánlatokra. A másolás nem szerencsés, az elrendezés viszont jobb. Kicsit olyan, mintha a WestEnd fejlesztett weboldalát látnám. Lehet, hogy a WestEndnek érdemes lenne "visszamásolni"...

 

Mammut testvér navigációjáról eltűntek a pöttyök, de lényegében megegyezik az előzőkkel a képernyő tetején. Láthatóan ők is rájöttek, hogy miért jövök az oldalra, ezért a keresés rögtön legfelül köszön rám. A piros alap miatt ráadásul jól feltűnik. Ez az első oldal, ahol találok rögtön "Bélrői oldal"-t - ezért jár marketingesként egy piros pont a bérlők nevében. Az oldal innentől viszont követi a sémát: flesses-mozgós-villogó animációk nyomják el egymást egy magas csíkban, amit inkáb látok hirdetésnek, mint valós információnak (ilyen imázs üzenetekkel nem megyek vevőként sokra), ezért számomra az oldal funkcionalitása itt véget is ért. Ami lejjebb van, azt én már meg sem nézem, hiszen görgetni a galacsinhajtó bogár szeret...

 

 

Az Aréna Plaza oldala olyan, mint maga ház: sok dolog van benne, de valahogy túl sok az egész és mégis túl kevés. Az oldal tetején lévő 12 gomb nekem sok. Előny, hogy a nyitvatartás gomb itt jelenik meg először jól láthatóan, így a többség ezirányú igényét kiszolgálja, de túl sok a választási lehetőség, ráadásul a világoskék menüsor fehér betűkkel nehezen olvasható. A böszme flash dobozt itt is sikerül az arcomba megkapnom - ezt a szép hagyományt úgy látom a WestEndtől örökölték ők is. Teljesen értelmetlenül (kilógva az ablakból) egy Hírlevél opció is van a jobb oldalon, de vajon mit várnak tőle így? A keresést a Google mintájára leegyszerűsítették, de egyben a logok melé úgy tették be, hogy egyszerű felhasználó nem is veszi észre, hogy ez az volna. 

Az ÁRKÁDnál a gombsor a szokott helyen, nagyjából ugyanazokkal a gombokkal. Egy plusz gomb, a "Spóroljunk" viszont érthetetlenül ücsörög a végén. Jó, értem én, hogy ez az "utolsó szempont", de akkor meg miért ott és így? A főoldali "kötelező" flash doboz itt is megvan, de ezúttal egy eseményt kommunikál, ami nem rossz. A Facebooknak ekkora dobozt szentelni ennyire tartalmatlanul értelmetlen. A tőle jobbra lévő reklámdoboz pedig egyenesen ostobaság így. Az üzletkereső ugyanis pont itt elférne a dobozok helyén, és elsősorban ezért jöttem. A sallangot rakhatták vona alulra is. Az Üzleteink képnézegető doboz teljesen haszontalan, viszont egy jó pont mégis jár érte: az üzleteket a folyosói megjelenésük alapján találjuk meg. Ennél viszont lehet értelmesebben is odarakni ezt.

És íme a "Nagyöreg", az elsők között nyílt házak egyike, a Pólus oldala. Érdekes, de amilyen egyszerű, annyira használható az oldal. A sallang kevés, a kereső rögtön ott van (piros alapon !) A menüsor ugyan burjánzik, de nem zavaróan. Az akciókon, újdonságokon a hangsúly, alatta az események még pont elfér láthatóan, ez is ötös.A térképes keresés a jobb alsó sarokba szorult, de ott van láthatóan, a felette lévő moziműsor meg gondolom a mozi mágnes szerepe miatt szükséges. Ha a libaf*s színtől eltekintünk, akkor az oldal még grafikailag is rendben van a lecsapott hegyű dobozokkal.

A MOM PARK oldaláról annyit: ez nem más, mint egy sajtóhirdetés webes megfelelője. Ennek az oldalnak nem is látom értelmét. Az az érv, hogy olyan közönség jár oda, akik nem webeznek, nem áll meg, mert pont ugyanannyit webeznek ők is. Esetleg ennek az A+-os közegnek akkor már egy iPhone-ra optimalizált oldalt nem volna hátrány megoldani... Ez nem az.


 

Eredményhirdetés következik:

Funkcionalitás #1 - polus.hu

Megjelenés #1 - mammut.hu

Ötlet #1 - nem hirdetünk nyertest, mert senkinek nem jutott eszébe semmi olyan, ami a többieknek nem. A virtuális túrát meg hagyjuk, mert senkit nem érdekel.

A következő bejegyzésben megalkotjuk a szerintünk tökéletes pláza weboldalt. Köszönjük a figyelmet, a szó a stúdióé.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing weboldal pláza elemzés

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr832469812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása