2010.01.19.
10:12

Írta: mihalytoth

Final Countdown: a hazugság-marketing kora lejárt

A marketing definíciója bármilyen hangzatos vagy szörnyen szakszerűen is foglamazzák a főiskolák, az egyszerű vevők számára gyakorlatilag mindig a hazugsággal cseng egybe.

Egy termékről állít a marketinges valamit, hogy tömegeket győzzön meg arról, hogy erre a termékre szükségük van.

Ha már a termékfejlesztésben is részt kap a marketing, akkor először kutat, hogy milyen paramétereket kellene a terméknek "tudnia", hogy kielégítse a vevők igényét, majd egyet (esetleg kettőt) kiválasztanak, ami teljesíthető, és onnantól ezt mesélik el a termékről, mintegy "minden igényt kielégítő - lám ezt is".

A számtalan sulykolás hatására pedig a tömegek elhiszik, megveszik, kipróbálják és vagy csalódnak vagy nem. Ha csalódnak is, nem biztos, hogy közhírré teszik, hogy kidobtak az ablakon egy halom pénzt egy értelmetlen termékre, mert nem akarják lejáratni magukat.

Az internet korával azonban egy új világ köszöntött ránk.


A vevők (felhasználók) az anonimitás burkában minden eddiginél szabadabban mondják el egy-egy termékről a felhasználói tapasztalatukat. A közösségi weboldalak, a fórumok, a számos blog pedig ingyenes és azonnali lehetőséget nyújt, hogy információt cseréljenek egymással. Így a rossz termék hibás tulajdonságai csupán az első egy-két vevőig maradnak titokban.

Ez a folyamat sokáig csak az elektronikai, számítástechnikai cikkek kereskedelmében volt számottevő, hiszen hazánkban a szakemberek bújták örökké az internet legmélyebb bugyrait. Mára azonban a városi lakosság túlnyomó többsége felhasználó. Használja az iwiw-et, a facebookot, a skype-ot, olvassa az indexet, az origot, az nlcafe-t, regisztrált blog.hu olvasó, de gmailje és freemailje is van. Megnézi a videa, a inda és a youtube videokat. Le- és feltölt magáról, az életéről, a gyerekéről, de még a rosszul sikerült csokis muffinról is egy-egy képet valahová. A hétköznapi beszélgetéseinket fertőzi ez a világ: "guglizd ki", "lájkold te is", "jelölj meg", "körüziben írd meg", "tedd ki", "kommenteld", "told át", "ráírok"... stb.

5 évvel ezelőtt ha korpásodni kezdett a hajam, bementem a dm-be és vettem egy sampont, amire rá volt írva, hogy "korpásodás elleni sampon". Ma viszont felmegyek előbb a Google-ra, ahol beütöm, hogy "korpásodás sampon fórum" és rögtön ajánl a kereső 10 olyan találatot, ahol hozzám hasonlóan korpásodással küzdők írják le, hogy kinek mi használt vagy ártott. A hozzászólások (vélemények) pedig őszinték. Ellentétben a TV reklámmal, ahol "van az az összeg, amiért bármelyik celeb haja korpásodik", itt pénzt nem kapó, csupán a valós terméktapasztalait megosztó emberek őszinte közösségével találkozom. Lesz egy-két hülyeség a vélemények között? Lesz. De a kollektív tudatban feloldódik a hülyeség. Ha végigfutok a fórumokon, egy-egy termék neve kiugrik a többi közül. Ezekre "ráolvasok" - magyarul mélyebben is megvizsgálom. Azt a véleménymondót (user-t), aki írta, pedig meg tudom kérdezni közvetlenül, hogy neki ugyamolyan korpája volt-e, mint nekem. Függetlenül attól, hogy ez a személy valójában akár 600 km-re is lakhat tőlem. Az elsődleges információimat lehet, hogy továbbra is a reklámok adják, de már nem kell higyjek nekik, mert meg tudom kérdezni a "töbibek véleményét" is.

User Generated Content

Azaz "felhasználó által készített tartalom" - ez a web pár éve beköszöntött korszaka. Bárki, bármikor, bármit létrehozhat a neten. Indíthat blogot, írhat véleményt egy fórumban, tehet fel kérdést egy termékről. Így az új világ új marketingjét is át kell gondolni. Több őszinteséggel és vevői élménnyel kell számolni. A fenti szakszóból képezve, az új marketing a User Generated Judgement - azaz a "felhasználók által alkotott ítélet".
 

Az új marketing feladata, hogy a terméket úgy mutassa meg a vevőinek, hogy azok mikor ítéletet alkotnak róla, ne csalódással és elégedetlenséggel osszák meg a véleményüket. Az új korban a UGJ hatására eljött a hazugság korának vége. Azok a marketingesek és cégvezetők, akik ezt nem ismerik fel, máris érzik a bőrükön a változást. Ideje váltani az "őszinteség marketingre".

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: marketing user judgement ugj generated

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr861684112

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://sivivienda-ep.gob.ec 2018.01.28. 05:34:28

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása