2010.02.23.
18:26

Írta: mihalytoth

A teve az olyan ló, amit bizottság tervezett.

Van néhány ügyfelünk, akiknek a weboldalát sokadjára kell az alapoktól újratervezzük, mert az ügyvezetőnek "nem tetszik". Antagonisztikus ellentét: vajon a megrendelőnek kell, hogy "tessen" az oldal vagy a vevőnek?

Egy pozitív példa:

Fogászat a XIII. kerületben, amely a 12-13-14-15-16-17 évesek felé nyit, mert a fogszabályzás ebben a korosztályban teljesen időszerű. A fogászat eredeti weboldala remekül ki van dolgozva, szép, jól felépített, tartalmas - de felnőtteknek.

Mit tegyen? Készítsen aloldalt? Vagy kezdjen el gügyögni?

Meghívtunk féltucat 15 évest az irodánkba, kaptak sütit meg kólát, és kikérdeztük őket az internetezési szokásaikról és a fogszabályzásról. Mutattunk nekik fényképeket és garfikai elemeket, amiből kiválasztották, hogy mi "menő". Ezután készült egy weboldal, ami az ő ízlésüknek felel meg, és olyan elemek vannak rajta, amelyek "felnőtt-felnőtt"-ben képesek őket megszólítani. A bevezető kampányban pedig 3 kiskamasz lesz a tanácsadónk.

Vajon a [35+, városi, felsőfokú végzettségű, értelmiségi, férfi]-nek (ő volna a cégvezető) tetszik ez az oldal? Aligha. Viszont szépen fokozatosan bevezetve egyre több ifjú páciens jelentkezik be hozzájuk.

Egy negatív példa:

Több, mint 20 éve működő nyelviskola/nyelvoktató termék weboldala a 90-es évek szintjén rekedt. Az ügyvezető maga szerkeszti. Az eladott termék és a nyelviskola forgalma alacsonyabb, mint bármikor. A Google-ben fel sem merül "nyelviskola" vagy "nyelvtanulás" szavakra keresve az oldal. Az oldal szerkezete kaotikus, még a kezelője sem mindig találja meg rajta, amit ő maga tett fel.

Egy korábbi online kampányban jól látszott, hogy a megszólított célcsoport az oldalra érve "megijedt" és néhány másodpercen belül elhagyta azt. A konverzió fagypont közeli.

Lecseréltük az oldalt (egy tesztrendszerben) a meggyőződésünk szerinti jóra. Google optimalizáltuk, frissítettük az arculatot a 20 évvel ezelőttiről egy maira, áttekinthetővé tettük a rengeteg mondanivalót, az oldalon lejátszható demókat helyeztünk el. Az oldalhoz admin felület készült, amelyen keresztül bárki fel tudja tölteni rá a friss infokat.

Az ügyfél korábbi vevőinek meghirdettük (e-mailben), hogy nézzenek rá, és véleményezzék. Csupa pozitív visszajelzés érkezett, az oldalt a kiküldött e-mailek alapján 12,5% nézte meg alaposan (3-4 kattintás mélységben). Több hosszabb írásos visszajelzés is érkezett az oldalon elhelyezett űrlapon keresztül - mind pozitív.

Az ügyfélnek nem "tetszett", ezért maradt az eredeti oldal. Mennyi az esélye így a sikeres kampánynak? Kell-e győzködnünk a megrendelőt, hogy önmaga ellensége?

Végszó

Nekem személyes meggyőződésem, hogy egy nehezen meghatározható pontig az is feladatom, hogy tanítsam az ügyfeleinket. Egyfajta "tolmácsként" próbálom az 50+ generációnak "lefordítani" az internet által megváltoztatott-eltorzított világot.

Van azonban egy pont, amikor nem küzdhetünk tovább, mert a haladó ügyfeleink idejét nem áldozhatjuk fel. Nehéz ügy ez. Ahogy Potrien őrmester mondta: "Menni vagy meghalni, Uraim. Menni, vagy..."

 

 

1 komment

Címkék: marketing weboldal arculat esettanulmány

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr651784538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eworld 2010.02.25. 22:48:38

Örömmel látom, hogy legalább a teszt oldalon látni az új - sajnálattal olvasom hogy soha el nem induló - Relaxa oldalt. Ha a kedves ügyfél megkérdezne akár csak öt másik jóembert, mindenkinek az lenne a véleménye, hogy ez kiváló. Referenciaoldalként, mintaoldalként mutattuk már ügyfeleknek, ismerősöknek, mindenkinek tetszett. Szomorú történet, feleslegesen kidobott munka. Van ez így.
süti beállítások módosítása