2011.08.30.
09:14

Írta: mihalytoth

Élőben a frontról - kampányelemzés

Ügyfelünk számára Facebook-alapú kampányt végzünk, amelynek elérés/kattintás/játékos száma adatai érdekes következtetéseket engednek.

Az adatsor röviden:

 

KÉK a hirdetésre kattintók száma
ZÖLD a feliratkozók száma
SÁRGA a játékban résztvevők száma
PIROS a kampány költsége

Tovább a folytatásra...

A kampányban fut egy játékra felhívó hirdetés, amelyre kattintva megérkezik az érdeklődő a FB-os rajongói oldalra, ott az erre kialakított érkező oldalra. A játékban akkor tud részt venni, ha először a [Tetszik]-re kattint.

A rajongói oldal ekkor vált, és egy játék felület nyílik meg, amelyen megadhatja a helyes választ és az adatait.

Így a következő elemeket vizsgálhatjuk:

1. Hirdetésre kattintók száma
2. A rajongói oldalon kattintók száma (feliratkozók)
3. A játékban résztvevők száma

Ez három külön szint, ami jól mutatja a vevővé konvertálás folyamatát.

A hirdetésre kattintók a téma iránt fogékonyak. Akik mégsem lettek rajongók, azokat nem tudtuk a rajongói oldallal megszerezni őket magunknak. Nekik más üzenetet kell a következő kampányban kitalálni.

A rajongói oldalon kattintók számára az üzenet érdekes, szívesen kapnak újabb üzeneteket tőlünk. Akik kihagyták a játékot, azoknak ez a fajta eszköz nem kell. Nekik marad a napi kapcsolattartás a FB üzenőfalon.

Akik a játékban is részt vettek, azok a legelkötelezettebb, játékos látogatóink. Belőlük lehet a legkönnyebben vevőt konvertálni.

Mit kezdjünk egy ilyen többrétegű adatbázissal?

A játékosoknak menjen ki egy e-mail, hogy "Köszönjük, hogy játszott", és ajánljunk fel neki cserébe ajándékot, terméket, akciós kupont, stb.

A rajongókkal a FB oldalon igyekezzünk olyan információkat megosztani, ami róluk szól, amire szívesen "lájkolnak" - kattintanak. Idővel nekik is kirakhatunk valamilyen ajánlatot, de vigyázzunk - ha agyonbombázzuk őket akciókkal, perceken belül kilépnek a rajongói körünkből.

A témával foglalkozó KERKOM.hu/Útjelző cikkek:

Az internet 7 új vevőtípusa - akik irányítják a bevételét.
Hogyan lesz vevő az online kommunikációból?
Hogyan kezdje el a közösségi média használatát?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr613189889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása