Ügyfelünk számára Facebook-alapú kampányt végzünk, amelynek elérés/kattintás/játékos száma adatai érdekes következtetéseket engednek.
Az adatsor röviden:
KÉK | a hirdetésre kattintók száma |
ZÖLD | a feliratkozók száma |
SÁRGA | a játékban résztvevők száma |
PIROS | a kampány költsége |
A kampányban fut egy játékra felhívó hirdetés, amelyre kattintva megérkezik az érdeklődő a FB-os rajongói oldalra, ott az erre kialakított érkező oldalra. A játékban akkor tud részt venni, ha először a [Tetszik]-re kattint.
A rajongói oldal ekkor vált, és egy játék felület nyílik meg, amelyen megadhatja a helyes választ és az adatait.
Így a következő elemeket vizsgálhatjuk:
1. Hirdetésre kattintók száma
2. A rajongói oldalon kattintók száma (feliratkozók)
3. A játékban résztvevők száma
Ez három külön szint, ami jól mutatja a vevővé konvertálás folyamatát.
A hirdetésre kattintók a téma iránt fogékonyak. Akik mégsem lettek rajongók, azokat nem tudtuk a rajongói oldallal megszerezni őket magunknak. Nekik más üzenetet kell a következő kampányban kitalálni.
A rajongói oldalon kattintók számára az üzenet érdekes, szívesen kapnak újabb üzeneteket tőlünk. Akik kihagyták a játékot, azoknak ez a fajta eszköz nem kell. Nekik marad a napi kapcsolattartás a FB üzenőfalon.
Akik a játékban is részt vettek, azok a legelkötelezettebb, játékos látogatóink. Belőlük lehet a legkönnyebben vevőt konvertálni.
Mit kezdjünk egy ilyen többrétegű adatbázissal?
A játékosoknak menjen ki egy e-mail, hogy "Köszönjük, hogy játszott", és ajánljunk fel neki cserébe ajándékot, terméket, akciós kupont, stb.
A rajongókkal a FB oldalon igyekezzünk olyan információkat megosztani, ami róluk szól, amire szívesen "lájkolnak" - kattintanak. Idővel nekik is kirakhatunk valamilyen ajánlatot, de vigyázzunk - ha agyonbombázzuk őket akciókkal, perceken belül kilépnek a rajongói körünkből.
A témával foglalkozó KERKOM.hu/Útjelző cikkek:
Az internet 7 új vevőtípusa - akik irányítják a bevételét. | |
Hogyan lesz vevő az online kommunikációból? | |
Hogyan kezdje el a közösségi média használatát? |