2011.10.06.
16:15

Írta: mihalytoth

Kampánybeszámoló: integrált FB+rendezvény kampány

A megrendelő a kampánytól az alábbiakat várta el:
- A márka ismertségét és elfogadottságát növelni
- Aktív, 21 évesnél idősebb városi fiatal felnőtt célcsoportot generálni.
- A célcsoporttal a márkát a számára pozitív környezetben megismertetni.

Kampányelemek:
1. Facebook oldal (+ FBAds)
2. Kvíz játék
3. Márka arca verseny és szavazás
4. rendezvény
5. Fizetett hirdetések

Facebook oldal és fizetett hirdetések
A rajongói oldalt létrehoztuk és rajta egy egyedi landing page-et alkottunk. Ezen a landing page-en kommunikáltuk a kvíz játékot és a márka arca verseny castingját. A jelentkezésekhez az érdeklődők akkor tudtak továbblépni, ha előtte „lájkolták” az oldalt, azaz követőkké váltak.

A FB oldalon a kapcsolattartás napi szintű volt. A napi egy megszólalás a megcélzott célcsoport szokásaihoz volt köthető.

Az oldal rajongószáma folyamatos növekedésnek indult a fizetett hirdetések hatására, amelyek több SPLIT kampányt jelentettek.

Kvíz játék
A kvíz játékban minden nap más kérdést tettünk fel, a játékosoknak pedig egy erre kialakított felületen kellett ezeket megválaszolniuk. A válaszadók között minden nap egy adott nyereményt sorsoltunk ki. A játék során többszáz rajongót gyűjtöttünk – illetve ezen rajongók e-mailcímét is.

Márka arca verseny és szavazás
A versenyt egy férfiakra és nőkre bontott kreatívú kampánnyal kezdtük, amelyre 600-nál is többen jelentkeztek. A jelentkezők közül egy előzetes személyes castingon 125-öt nézett meg a válogató bizottság, közülük 10 férfi és 10 nő került be a FB-os versenybe. A stúdióban elkészült fotókat egy erre kialakított FB-os applikációba töltöttük, amelyen keresztül a rajongók szavazhattak, hogy melyik 5-5 versenyzőt küldik a döntőbe.

A szavazás hatására a rajongótábor is radikálisan növekedni kezdett, mígnem a kampány végére elérte a 6500 főt. Az 5 férfi és 5 nő végül egy rendezvényen került élőben a rajongók elé.

A Márka Arca verseny szereplőiről videóinterjú készült, amellyel a FB oldalt is töltöttük. A többféle videóban hol szavazásra biztattak, hol a rendezvényre hívták a rajongókat. Ezen videók érték el a legmagasabb rajongói aktivitást, így fontos részei voltak a kampánynak.

Rendezvény
A rendezvénynek egy étterem és szórakozóhely adott otthont, a Nyugati Pályaudvar mellett. A kifejezetten fiatal felnőtteknek nyílt hely tökéletes választás volt a célcsoport-azonosság miatt.

A rendezvényre a FB rajongókat invitáltuk üzenőfalon, esményen és egy egyedi regisztrációs felületen keresztül. De futott „SponsoredStory” FB hirdetés is, amely a FB azon előnyét használja ki, hogy a rajongók hálózatát lehet felhasználni a hirdetések során. A rendezényre 200-nál is többen regisztráltak, a VIP vendégekkel együtt (sajtó, versenyzők vendégei) megközelítette a 400 fős előzetes vendégszámot.

A rendezvény programjában a „kötelező” köszöntők után a versenyzők vonultak fel, a tour-ok között fellépő szórakoztatta a közönséget. A verseny zsűrijében marketinges, fotós és filmes is helyet kapott.

A rendezvényen a bejáratnál „RedCarpetShow”-val vártuk a vendégeket, akik az ország válogatottan csinos hostesseivel fotózkodhattak. A képek azonnal a FB oldalára érkeztek, így azonnal le is tölthetőek/megoszthatóak voltak.

A bárpultnál a kóstoltatás zajlott, a hostess lányok pedig azonnal iPad-ek segítségével fel is vették a vendégek véleményét  – így az adatok azonnal elérhetőek és feldolgozhatóak voltak a marketing számára.

Fizetett hirdetések
A FB fizetett hirdetéseinek minden fajtáját használtuk, pl:
- FB Ad – célzott hirdetés a 21 évesnél idősebbekenek Mo. területén
- FB Sponsored Story – a rajongók számára kiemelt hírek
- FB Sponsored Post – a rajongók általi „lájkolások” rajongók ismerősei felé hirdetése

Online magazinok felületein PR cikkek jelentek meg.

Összegzés

A kampány outputjai:
- 6500 fős aktív rajongótábor a Facebookon
- Többszáz e-mail adat a fogyasztóktól
- Kiemelt sajtómegjelenés a magazinokban
- pozitív márkaismertség a fogyasztói körben
- több, mint 400.000 elért potenciális vevő a megosztásokon és like-okon keresztül

Szólj hozzá!

Címkék: marketing hirdetés beszámoló facebook rendezvény

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr303282908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása