2009.05.27.
09:34

Írta: mihalytoth

Miért buknak meg sorra a drága weboldalak?

Ma jött hozzánk pontosan a századik ügyfél, aki "csak a weboldalát szeretné meghirdetni", mert nincs róla vevője. Vajon mit kezdjünk vele? Miért nincs vevő az oldalán? Mi okozza, hoyg többszázezer forintot kidobott az ablakon és NULLA a bevétele?

Ilyenkor megnézzük az ügyfél weboldalát és elborzadunk. A sokszor 200.000-300.000 Ft-ért építtetett oldalak gyakorlatilag teljesen alkalmatlanok arra, hogy eladást generáljanak. Szépek, színesek, mozognak, viccet mesélnek, de eladni... azt biztos nem fognak vele.

Ügyfél ráadásul elköltött már 150.000 Ft-ot "guglis hirdetésre", de arra is hiába kattintottak, nem váltak vevővé - igaz, az "online tanácsadók" megmondták, hogy a "konzerválós ráta nagyon jó".

Mi a baj?

Kezdjük az alapoknál:

Milyen egy kifejezetten ÉRTÉKESÍTÉSI célú weboldal?

A szerkezete egyszerű, könnyen áttekinthető, kevés oldal, nem túl sok szöveg, nem kell görgetni (azt csak a galacsinhajtó bogár szeret), és a legfontosabb: végigviszi a vevőt az értékesítés alapvető lépésein.

(itt a kép nagyban...)

A fenti ábra alapján a legfelső a nyitóoldal, hirdetés esetén ez lehet a landing page.

Az oldal célja, hogy a vevő érdeklődését felkeltse, hogy magára ismerjen, hogy úgy lássa: az ő probémájára van itt megoldás.

Egy példa:

Ön sem tud éjjel aludni? Izzadva ébred hajnalban? Vízágyat csinál a matracából?

Itt pedig jöhet egy olyan mondat, ami már az ellenoldalt mutatja meg, azaz a vevő hasznát, ha megveszi a terméket.

Példa:

A kiegyensúlyozott és pihentető alvás már nem álom többé.

Egy-két vevő véleménye sokat segít:

Példa:

"Éjjelente arra ébredtem, hogy megfulladok. A hőség megrekedt a szobában, a levegő pedig fojtogatott. Hiába nyitottam ki az ablakot, a levegő nem mozdult. A CHIGO klímával viszont végre tudok aludni, az inverter miatt pedig nem kell ingemet-gatyámat kifizetnem villanyszámlára." Szabó Jolán, Budapest belvárosi lakos

És végezetül az oldal aljára tegye ki az "Érdekel" gombot, amivel a vevők továbbléphetnek a következő oldalra.

A következő oldal témája a vevő problémájának megoldása, azaz a termék bemutatása lesz.

Ezen az oldalon röviden mutassa be a terméket, és írjon le egy referenciát is mellé.

Példa:

Tulajdonság:

A CHIGO inverteres klíma folyamatosan tartja a szoba hőmérsékletét, így kevesebb az áremfelhasználása és nem fúj a rendszer hideg levegőt.

Referencia:

"Nekem az inverteres megoldás azért is fontos, mert megbetegszem a hirtelen hőmérsékletváltástól. Az ízületeim sem bírják, ha a hideg levegő mozog. Ezzel a rendszerrel mindig kiegyensúlyozott a hőmérséklet." Varga Ákos, Pécs

 

Az oldalon felajánlhatja a további referenciákat. Kutatások igazolják, hogy a vevők nagy része szereti elolvasni mások véleményét egy termékről, mielőtt megveszik azt. A külön referenciaoldalon és ezen az oldalon is nagyon fontos, hogy mindig legyen a görgetés ellenére is látható helyen a "MEGRENDELÉS" gomb.

A megrendelés oldalt viszont egyszerűsítse le!

Kérje be a megrendeléshez egy űrlapon az alábbi adatokat:

Név:
Telefon:
E-mailcím:
Postai cím:
Megrendelés:
Darab: db

Így a vevőnek csak a saját adatait kell megadnia és egy legördülő listából kiválasztania, hogy melyik terméket szeretné megrendelni. A szállításhoz szükséges adatokat ezek felett még be  lehet kérni, de ezek a minimum adatok. Érdemes esetleg a megadott telefonszámon visszahívni a vevőt, hogy egyeztessék az adatait, mi sokszor úszunk meg nagyobb bakikat a telefonálás miatt.

Záróoldal

A végén pedig, ha a megrendelést feladta a vevő, egy záró oldalon egy olyan kis meglepit lehet neki adni, amitől valóban kiemelt ügyfélnek érzi magát. Ogilvy mondta: "Ígérj nagyot, teljesítsd túl". Itt lehet felajánlani pl.:

Az Ön által megrendelt klímát hálánk jeléül ingyen beszereljük Önnek.

Ha egy ilyen ajándékot kap a vevő, valószínűleg nem fog habozni, ha mi kérünk valamit:

Kérjük, ajánlja oldalunkat ismerőseinek, ha termékünket jónak találja...

Ide pedig egy emailcím beviteli mező kell, ahova beírhatja az ismerősei emailcímét. Ezekre az emailekre pedig gyakorlatilag ingyen eljuttathatjuk ajánlatunkat, és a folyamat kezdődik elölről.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing hiba weboldal online stratégia

A bejegyzés trackback címe:

https://kerkom.blog.hu/api/trackback/id/tr41146269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása