Ma jött hozzánk pontosan a századik ügyfél, aki "csak a weboldalát szeretné meghirdetni", mert nincs róla vevője. Vajon mit kezdjünk vele? Miért nincs vevő az oldalán? Mi okozza, hoyg többszázezer forintot kidobott az ablakon és NULLA a bevétele?
Ilyenkor megnézzük az ügyfél weboldalát és elborzadunk. A sokszor 200.000-300.000 Ft-ért építtetett oldalak gyakorlatilag teljesen alkalmatlanok arra, hogy eladást generáljanak. Szépek, színesek, mozognak, viccet mesélnek, de eladni... azt biztos nem fognak vele.
Ügyfél ráadásul elköltött már 150.000 Ft-ot "guglis hirdetésre", de arra is hiába kattintottak, nem váltak vevővé - igaz, az "online tanácsadók" megmondták, hogy a "konzerválós ráta nagyon jó".
Mi a baj?
Kezdjük az alapoknál:
Milyen egy kifejezetten ÉRTÉKESÍTÉSI célú weboldal?
A szerkezete egyszerű, könnyen áttekinthető, kevés oldal, nem túl sok szöveg, nem kell görgetni (azt csak a galacsinhajtó bogár szeret), és a legfontosabb: végigviszi a vevőt az értékesítés alapvető lépésein.
A fenti ábra alapján a legfelső a nyitóoldal, hirdetés esetén ez lehet a landing page.
Az oldal célja, hogy a vevő érdeklődését felkeltse, hogy magára ismerjen, hogy úgy lássa: az ő probémájára van itt megoldás.
Egy példa:
Ön sem tud éjjel aludni? Izzadva ébred hajnalban? Vízágyat csinál a matracából?
Itt pedig jöhet egy olyan mondat, ami már az ellenoldalt mutatja meg, azaz a vevő hasznát, ha megveszi a terméket.
Példa:
A kiegyensúlyozott és pihentető alvás már nem álom többé.
Egy-két vevő véleménye sokat segít:
Példa:
"Éjjelente arra ébredtem, hogy megfulladok. A hőség megrekedt a szobában, a levegő pedig fojtogatott. Hiába nyitottam ki az ablakot, a levegő nem mozdult. A CHIGO klímával viszont végre tudok aludni, az inverter miatt pedig nem kell ingemet-gatyámat kifizetnem villanyszámlára." Szabó Jolán, Budapest belvárosi lakos
És végezetül az oldal aljára tegye ki az "Érdekel" gombot, amivel a vevők továbbléphetnek a következő oldalra.
A következő oldal témája a vevő problémájának megoldása, azaz a termék bemutatása lesz.
Ezen az oldalon röviden mutassa be a terméket, és írjon le egy referenciát is mellé.
Példa:
Tulajdonság:
A CHIGO inverteres klíma folyamatosan tartja a szoba hőmérsékletét, így kevesebb az áremfelhasználása és nem fúj a rendszer hideg levegőt.
Referencia:
"Nekem az inverteres megoldás azért is fontos, mert megbetegszem a hirtelen hőmérsékletváltástól. Az ízületeim sem bírják, ha a hideg levegő mozog. Ezzel a rendszerrel mindig kiegyensúlyozott a hőmérséklet." Varga Ákos, Pécs
Az oldalon felajánlhatja a további referenciákat. Kutatások igazolják, hogy a vevők nagy része szereti elolvasni mások véleményét egy termékről, mielőtt megveszik azt. A külön referenciaoldalon és ezen az oldalon is nagyon fontos, hogy mindig legyen a görgetés ellenére is látható helyen a "MEGRENDELÉS" gomb.
A megrendelés oldalt viszont egyszerűsítse le!
Kérje be a megrendeléshez egy űrlapon az alábbi adatokat:
Név: | |
Telefon: | |
E-mailcím: | |
Postai cím: | |
Megrendelés: | |
Darab: | db |
Így a vevőnek csak a saját adatait kell megadnia és egy legördülő listából kiválasztania, hogy melyik terméket szeretné megrendelni. A szállításhoz szükséges adatokat ezek felett még be lehet kérni, de ezek a minimum adatok. Érdemes esetleg a megadott telefonszámon visszahívni a vevőt, hogy egyeztessék az adatait, mi sokszor úszunk meg nagyobb bakikat a telefonálás miatt.
Záróoldal
A végén pedig, ha a megrendelést feladta a vevő, egy záró oldalon egy olyan kis meglepit lehet neki adni, amitől valóban kiemelt ügyfélnek érzi magát. Ogilvy mondta: "Ígérj nagyot, teljesítsd túl". Itt lehet felajánlani pl.:
Az Ön által megrendelt klímát hálánk jeléül ingyen beszereljük Önnek.
Ha egy ilyen ajándékot kap a vevő, valószínűleg nem fog habozni, ha mi kérünk valamit:
Kérjük, ajánlja oldalunkat ismerőseinek, ha termékünket jónak találja...
Ide pedig egy emailcím beviteli mező kell, ahova beírhatja az ismerősei emailcímét. Ezekre az emailekre pedig gyakorlatilag ingyen eljuttathatjuk ajánlatunkat, és a folyamat kezdődik elölről.